Strategie
Breng je contentmarketing naar een next-level
Maak van content marketing een kernkwaliteit waarmee je het verschil maakt in de markt. Dat begint met een heldere strategie waar marketing én sales energie van krijgen. Relevant voor jouw doelgroep en een meetbare bijdrage aan het succes van sales.
Kies voor een bewezen methodiek
De Canvas methode is door Redwired ontwikkeld en al tientallen keren toegepast bij uiteenlopende B2B bedrijven, groot en klein.
Het is een gestructureerde aanpak om als team te komen tot een onderscheidende marketing strategie gebaseerd op waarde.
Onze aanpak
In zes weken ontwikkelen we met marketing en sales een pragmatische contentstrategie. We begeleiden je team in het gebruik van het canvas en bij de uitrol van het actieplan. Het resultaat is een waardegedreven aanpak voor leadgeneratie, content en social selling.
→ Zonder heldere strategie geen resultaat
Een heldere contentmarketing strategie is het vertrekpunt voor groei. Het begint met duidelijke doelen, een scherp beeld van je klant en een contentplan dat echt impact maakt in de markt.
Met een goed uitgewerkte contentstrategie wordt je relevant en creëer je waarde voor de doelgroep. En het zorgt voor een goed gevulde en voorspelbare pipeline met business opportunities. Het content marketing canvas is een handig hulpmiddel bij het opstellen van je aanpak.
→ Ontwerp een nieuwe strategie of maak een pivot op je bestaande aanpak
Het Content Marketing Canvas helpt bij het opstellen, uitwerken plannen van een winnende aanpak en waardestrategie voor leadgeneratie, content en social selling.
Het omvat alle kernelementen zoals de doelgroep, storyline, kanalen en KPI’s. De methode zorgt ervoor dat je als team een duidelijk begrip hebt van de strategie en je storyline naar de markt consistent en doelgericht is.
“We hebben nu een plan waar alles in zit – prioriteiten, kanalen, media, acties etc. Een strategie die alle fases van de customer journey beslaat.”
– Danny Voerman, Windeck Shipfloors
Meteen de eerste successen behalen
De canvas aanpak kost het team weinig extra tijd, maar levert wel meteen resultaat. We starten namelijk met de activiteiten die het team toch al moet uitvoeren. Win – win dus.
In de implementatie scherpen we de werkwijze verder aan. Zo brengen samen je content marketing in no-time naar een next level!