LinkedIn als kanaal voor warme sales leads
Dealsuite is een toonaangevend M&A-platform dat door duizenden M&A- en investeringsprofessionals wordt bezocht. Het platform reikt gebruikers deals en kansen aan in meer dan 50 landen. Maar biedt ook dagelijkse dealflow, M&A-tools en marktinzichten voor M&A-adviesbureaus, Private Equity en Corporates met een M&A ambitie. Ben je op zoek naar een overnamekandidaat of ben je zelf op overnamepad? Dan kun je niet om de grootste professionele community van dealmakers heen. Want sinds de oprichting in 2017 is Dealsuite exponentieel gegroeid tot het onbetwiste Europese nummer 1 platform voor M&A-sourcing.
Om de ambitieuze groeidoelstellingen voor Nederlandse Corporates te realiseren, werd Redwired gevraagd voor een strategie en aanpak om sales leads te genereren via het LinkedIn-kanaal.
De uitdaging
Dealsuite is een bekende speler in de wereld van M&A-adviseurs en Private Equity. Maar bij de doelgroep strategische (corporate) klanten viel nog winst te halen qua bekendheid. De uitdaging was om hier hogere naamsbekendheid te realiseren en meer top-of-mind te worden.
Eerder werden LinkedIn-campagnes gedaan maar overwegend gebruikgemaakt van cold calling om in contact te komen met prospects. In de praktijk bleek dat corporate decision makers lastig te bereiken zijn en de directe verkoopresultaten achterbleven bij de doelstellingen. Wij stelden een integrale aanpak voor, gericht op het vinden, verbinden en activeren van nieuwe zakelijke contacten op LinkedIn.
In een combinatie van netwerkgroei en het delen van relevante content kon zo worden toegewerkt naar het ontwikkelen, opvolgen en inboeken van afspraken voor sales.
Onze aanpak
In een strategie-workshop zijn eerst de doelstelling, doelgroep, DMU en storyline (#buyandbuild) afgekaderd. Er werd een plan van aanpak voor social networking opgesteld op basis van een Playbook, tooling en templates.
De LinkedIn profielen van de betrokken Dealsuite medewerkers zijn tijdens 1-op-1 sessies geoptimaliseerd en naast de geplande LinkedIn posts werd per profiel een contentkalender en planning opgesteld voor een soft launch en go live. Dit traject van voorbereiding tot en met livegang werd in een paar weken afgerond. Met een heldere contentstrategie, -kalender en opgedane kennis over social networking én social selling is Dealsuite nu volop aan de slag met leadgeneratie via LinkedIn.
Het resultaat
Dealsuite heeft via social networking een breder netwerk binnen de kerndoelgroep opgebouwd en een aanzienlijk groter LinkedIn bereik gerealiseerd. Content wordt met een vast publicatieritme gedeeld en de relevantie blijkt uit toenemende interactie met connecties.
Dealsuite wordt meer als kennisleider gezien als het gaat om ‘buy & build strategie’. Door nauwe samenwerking tussen marketing en sales worden leads ook via chats opgevolgd en dit heeft niet alleen tot afspraken geleid, maar zelfs tot deals. Naarmate social selling nog meer een vaste routine wordt zal cold calling steeds meer warm calling worden. Inmiddels wordt er niet alleen op sales KPI’s gestuurd maar ook op social KPI’s als frequentie, engagement, netwerkgroei en leads.