Breng je Ideal Customer Profile in kaart

Ideal Customer Profile Redwired

Wat is een Ideal Customer Profile

Waarom moet een ICP onderdeel zijn van je marketingstrategie?

  • Geeft focus bij propositie ontwikkeling en innovatie
  • Duidelijke target audience voor je demand generation content
  • Pains en gains vormen het uitgangspunt bij content creatie en storytelling
  • Geeft richting aan inzet en ontwikkeling mediakanalen
  • Scherpe selectiecriteria bij het aanleggen van prospectlijsten voor leadgeneratie
  • Hogere conversie en ROI op outbound campagnes en leadmagnets

Wat is het verschil tussen ICP en buyer persona?

Hoe definieer je een ICP?

  1. In welke branches of sectoren is je ideale klant actief?
  2. Wat is de omvang van je ideale klant in termen van aantal FTE, omzet per jaar, aantal werkplekken, etc.
  3. Locatie: In welke specifieke landen wil sales nieuwe klanten binnenhalen?
  4. Wat is het minimale bestedingspatroon of budget wat klanten uitgeven aan jouw producten en diensten portfolio?
  5. Hoe ziet de DMU bij jouw klant er over het algemeen uit? Wie is de problem owner, de beslisser en wie zijn belangrijker beïnvloeder?
  6. Pains: Welk dringend en urgent probleem lossen jullie op voor je klanten?
  7. Gains: Wat zijn de voordelen van het gebruik van jullie oplossing?

Verifieer je ICP

De laatste stap: vul het template