Demand Generation – van latente behoefte naar actieve vraag

Latente behoefte 

  1. Ze zijn zich nog niet of onvoldoende bewust van het probleem, uitdaging of kans.
  2. Er is intern nog geen eigenaar benoemd, die met het probleem aan de slag moet.
  3. De organisatie zelf is nog niet klaar om de oplossing in gebruik te nemen. 
  4. Het in gebruik nemen van de oplossing heeft nog geen prioriteit in de organisatie. 

Volgens Gartner heeft gemiddeld heeft minder dan 10% van de totale doelgroep de intentie om te veranderen of is actief op zoek naar een alternatief 

 

Hoe kun je de latente behoefte actief maken?

  1. De aanleiding om uit te kijken naar een alternatief kan voortkomen uit nieuwe technologie, nieuwe wetgeving, veranderingen in de logistieke waardeketen, schaarste op de arbeidsmarkt, enzovoort. Als de organisatie nog onvoldoende bekend is met de impact van deze ontwikkelingen gebeurt er nog weinig.
  2. Het kan zijn dat de oplossing intern om expertise of ervaring vraagt die die nog ontbreekt.
  3. Don’t fix it, if it ain’t broken: de huidige manier van werken of oplossing geeft nog onvoldoende aanleiding om uit te gaan kijken naar een beter alternatief.
  4. Het kan ook zijn dat ze nog een doorlopend contract hebben met de huidige leverancier of er is geen budget en resources toegekend om te investeren.
  5. De organisatie loopt liever niet voorop met het adopteren van nieuwe of andere oplossingen. 
  6. De concurrenten van je prospects geven ook nog geen aanleiding op mee te gaan in de nieuwe ontwikkeling. 
  7.  De markt kan worden bestempeld als blue ocean: er zijn nog weinig bedrijven of gebruikers die werken met de oplossing.

Van latente behoefte naar actieve vraag 

Content Marketing Canvas